Profil działalności

Ceneo.pl to drugi największy serwis e-commerce w Polsce i jednocześnie najpopularniejsza polska porównywarka cen i ofert. Serwis odwiedza każdego miesiąca ponad 9 mln e-klientów.

Serwis dostarcza swoim użytkownikom narzędzia, które umożliwiają łatwe i szybkie wyszukiwanie produktów oraz korzystnych ofert – optymalnych zarówno pod kątem ceny, jak i szybkości dostawy, kosztów przesyłki oraz bezpieczeństwa transakcji. Współpracującym z Ceneo.pl 6 tysiącom największych e-sklepów na polskim rynku oferuje możliwość zwiększenia sprzedaży oraz promocję ich marek.

Dzięki usłudze „Kup na Ceneo” użytkownicy serwisu mogą dokonywać zakupów bezpośrednio w serwisie, realizując jedno wspólne zamówienie dla wielu produktów z różnych sklepów (Kup na Ceneo).

Prowadzony od 2009 roku program „Zaufanych Opinii” stanowi największą w Polsce bazę informacji o faktycznym poziomie obsługi w objętych nim sklepach internetowych. Opinie w programie pochodzą wyłącznie od klientów, którzy dokonali zakupów za pośrednictwem serwisu. Ogranicza to możliwość wystawiania nieprawdziwych opinii o sklepach i zwiększa bezpieczeństwo  transakcji w internecie.

Dzięki aplikacjom mobilnym dostępnym dla każdego systemu operacyjnego można korzystać z serwisu w każdym miejscu i czasie, weryfikując sklepowe oferty nawet podczas tradycyjnych zakupów.

 

Historia

Dzięki intensywnej pracy zespołu i dużej motywacji, Ceneo od początku stawiało na dynamiczny rozwój – od skromnych początków, aż do Spółki Akcyjnej.

2005
Ceneo.pl pojawiło się w sieci 14 lutego 2005 roku. W momencie startu serwis składał się z czterech kategorii tematycznych. Początkowo nad rozwojem serwisu pracowało tylko kilka osób.
2007
na początku roku większościowy pakiet akcji Ceneo.pl został zakupiony przez QXL Holding, właściciela Allegro.pl. Od tego momentu rozpoczął się zupełnie nowy etap w rozwoju firmy
2010
Ceneo.pl, jako pierwsza porównywarka, uruchomiła aplikacje mobilne na urządzenia z systemem iOS – czyli na iPhone’y i iPady, umożliwiając skanowanie kodów kreskowych i w ten sposób ułatwiając wyszukiwanie produktów
2010
pierwsza edycja Rankingu Zaufane Opinie, w którym Ceneo.pl nagradza sklepy najlepiej oceniane przez internautów
2011
w listopadzie uruchomiona została usługa Kup na Ceneo, która pozwala na bezpośrednie kupowanie produktów bez konieczności przechodzenia na strony sklepów
2013
start programu lojalnościowego Ceneo.pl – Klubu Łowców Nagród
2013
w październiku portfolio produktów Ceneo.pl zostało uzupełnione o pierwszy w Polsce serwis łączący zakupy internetowe z lokalnymi. CeneoLokalnie to serwis, w którym prezentowane są produkty ze sklepów internetowych, które można odebrać osobiście w sklepach lub punktach odbioru. Serwis umożliwia nie tylko wyszukanie produktu i najbliższego punktu odbioru, ale udostępnia wszelkie dane niezbędne do tego, aby szybko skontaktować się ze sprzedawcą
2014
przełomowe zmiany w usłudze Kup na Ceneo – możliwość dokonania zakupów jednym kliknięciem

Nagrody i wyróżnienia

Strona roku 2006

Bycie liderem zobowiązuje do najwyższego poziomu biznesu. Nasz potencjał oraz jakość usług zostały wielokrotnie docenione przez najlepszych.


II miejsce w rankingu Kryształy Symetrii
proinnowacyjne serwisy e-commerce w Polsce (VI 2012)
I miejsce wg PC World Computer
w rankingu najlepszych porównywarek cen (II 2012)
II miejsce wg Wirtualne Media
w rankingu najlepszych porównywarek cen (I 2012)
III miejsce wg PC Worlds
w plebiscycie na Produkt Roku 2010
I miejsce wg PCFormat
w teście polskich porównywarek cenowych według (II 2010)
Najbardziej dopracowana porównywarka wg Webhosting.pl
w Raporcie o porównywarkach cen w Polsce (XI 2007)
Dotcom Roku 2006
według Media i Marketing Polska (I 2007)
Dwukrotna nagroda Akademii Internetu
w kategorii „Technologia, elektronika użytkowa, komunikacja” na Webstarfestival (2006 i 2007)
Dwukrotny tytuł najlepszej porównywarki
W rankingu opracowanym przez tygodnik Wprost i portal Money.pl (2005, 2006)

Ranking Zaufane Opinie

W ramach promowania bezpieczeństwa zakupów online Ceneo zainicjowało w 2010 Ranking Zaufane Opinie.

Nagrody w Rankingu Zaufane Opinie

Nagrody w Rankingu Zaufane Opinie

Celem tego rankingu jest wyróżnienie sklepów uczestniczących w programie Zaufane Opnie. W poszczególnych kategoriach przyznawane są nagrody dla sklepów ocenionych najlepiej przez konsumentów. Plebiscytowi każdego roku towarzyszy raport przedstawiający kondycję polskiego rynku e-commerce.

Dotychczas odbyły się już cztery edycje rankingu.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie ranking.ceneo.pl.