07.11.2012

„Warianty” – kolejna nowość od Ceneo.pl

Serwis internetowy Ceneo.pl wychodzi naprzeciw coraz bardziej wymagającym użytkownikom Internetu. Chcąc oferować jeszcze bardziej atrakcyjną informację produktową na rynku, jako pierwsza porównywarka w Polsce, wprowadza „Warianty” – opcję która pozwala na szybszy dobór produktów biorąc pod uwagę różne jego wersje.

Od teraz kiedy użytkownik szuka wymarzonego produktu w ofercie sklepu internetowego, może automatycznie dowiedzieć się, czy interesujący go produkt jest dostępny w innych kolorach, wersjach, a nawet z różnym rozmiarem pamięci lub pojemności. Tym samym zadbano o użytkowników, którzy nie mają czasu na zapoznawanie się z zawiłymi specyfikacjami technicznymi produktów i przeszukiwanie serwisu w poszukiwaniu konkretnej opcji produktu, który ich interesuje.

Czym są warianty?

Jest to nowy sposób pokazania produktu w serwisie Ceneo.pl, dzięki któremu kupujący od razu będzie mógł zdecydować o kolorze, rozmiarze, czy też innym wariancie produktu zanim się na niego zdecyduje. Dzięki tej opcji użytkownik nie musi przechodzić ze strony na stronę, aby znaleźć interesujący go produkt. Może to być także wersja kolorystyczna całości, kolor wybranego elementu (obudowy, paska, tarczy), wielkość produktu, wielkość pamięci, czy też np. edycja konkretnej gry komputerowej. Zatem jeśli użytkownika będzie interesował smartfon w konkretnym kolorze lub z większą ilością pamięci, wystarczy, że wchodząc na stronę wskazanego produktu, wybierze spośród dostępnych wariantów interesującą go konfigurację.

Jakie rodzaje wariantów?

Na początek Ceneo.pl przygotowało dla swoich użytkowników kilka rodzajów wariantów, które można odpowiednio dostosować do specyfiki kategorii. Pierwszym z nich, najprostszym jest klasyczna, rozwijana lista, na której prezentowane są najważniejsze informacje według przyjętego, ujednoliconego schematu (nazwa producenta, model, czy opcjonalne parametry). Z jej pomocą możemy na przykład wybrać interesujący nas wariant tabletu z dodatkową ilością pamięci.

Kolejnym ich rodzajem są, widoczne obok zdjęcia produktu, klikalne „kafelki” – przyciski, które idealnie sprawdzą się chociażby w sytuacji szukania laptopów, telewizorów i telefonów komórkowych. Dzięki nim prezentowane są takie informacje, jak przekątna ekranu urządzenia, wielkość dysku twardego, pamięci, czy chociażby rodzaj zainstalowanego systemu operacyjnego. Tym samym użytkownik może szybko zdecydować się na wybrany model urządzania.

Jeszcze innym rodzajem dostępnych wariantów są miniatury zdjęć produktowych, które doskonale sprawdzą się w przypadku produktów w wielu wersjach kolorystycznych. Prezentowane iPody, zegarki, lakiery do paznokci, czy torby do laptopów, foteliki samochodowe dla dzieci mienią się wieloma kolorami. Tak samo, jak we wcześniejszym rodzaju wariantów, wystarczy kliknąć w miniaturkę zdjęcia produktu, aby bezpośrednio przejść na stronę tego produktu.

Zawsze przy głównym zdjęciu produktu z kategorii, w których obecne już są warianty pojawia się informacja o tym, w ilu wariantach dostępny jest dany produkt, a także w przypadku opcji „kafelek” dodatkowa, krótka instrukcja korzystania z nich.

Warianty wprowadzane zostały w znaczącej większości najpopularniejszych kategorii na Ceneo.pl, również tych posiadających opcję „Kup na Ceneo”. Wśród nich: aparaty cyfrowe, telefony komórkowe, tablety PC, laptopy, telewizory, gry Xbox, zegarki, czy perfumy.  Wdrożenie tej funkcjonalności jest kolejnym etapem rozwoju porównywarki cen i będzie dalej poszerzane, tak aby docelowo warianty były dostępne we wszystkich kategoriach serwisu.

Tagi: ,