19.03.2018

W niedziele bez handlu rośnie zainteresowanie e-sklepami.

Niedzielne zakupy w sieci cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków. Z danych serwisu Ceneo.pl wynika, że w drugą niedzielę z zakazem handlu na zakupy w sieci zdecydowało się o ponad 7 % więcej klientów niż w pierwszą, która była 11 marca.

Niedziela 19 marca była ostatnią w tym miesiącu, kiedy sklepy obowiązywał zakaz handlu. Podobnie jak przed tygodniem, ruch w galeriach handlowych gdzie czynne były głównie kina i lokale usługowe był mniejszy. Ci którzy niedzielę spędzili na zakupach w sieci, zrobili je  głównie za pomocą smartfonów. Co drugi klient przeglądał oferty korzystając tego urządzenia.

Z danych serwisu Ceneo.pl wynika, że najczęściej robiliśmy zakupy przed południem i wieczorem. Wśród klientów w sieci dominowały głównie kobiety, szczególnie w wieku 25-35 lat.  Patrząc na mapę Polski, podobnie jak w pierwszą niedzielę z zakazem handlu, najwięcej klientów robiących zakupy było kolejno w województwach mazowieckim, śląskim i małopolskim. Co ciekawe najmniej takich osób było w województwach lubuskim, opolskim i świętokrzyskim.

Za wcześnie by mówić o tym, że wprowadzone przepisy przełożyły się na gigantyczne zainteresowanie ofertą sklepów internetowych. Wciąż najwięcej zależy od sezonowości asortymentu i pogody. Największy sukces odniosą te sklepy, które znajdą pomysł jak przyciągnąć uwagę Polaków w niedziele z ograniczonym handlem. – tłumaczy Marcin Łachajczyk dyrektor generalny Ceneo.pl.

Wśród produktów, które cieszyły się największym zainteresowaniem znalazły się głównie smartfony i sprzęt elektroniczny. Wielu z nas  kupowało  kosmetyki i odzież. Spośród sezonowego asortymentu dominowały przedmioty do ogrodu oraz opony samochodowe.

W najbliższą niedzielę 25 marca zakupy zrobimy tak jak przed wprowadzeniem przepisów. W kwietniu sklepy będą otwarte tylko w ostatnią niedzielę, czyli 29 kwietnia.

Tagi: , , , ,