13.11.2014

„Manager E-commerce” – startują innowacyjne studia podyplomowe we Wrocławiu

W Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu w połowie listopada ruszają roczne studia podyplomowe na nowym kierunku „Manager E-commerce”. Projekt prowadzi Fundacja Polak 2.0, a merytoryczne wsparcie zapewniają eksperci Ceneo.pl, największej polskiej porównywarki cen, oraz firmy Usability LAB. W tym roku akademickim to jedyny dedykowany obszarowi e-commerce kierunek we Wrocławiu, i jednocześnie tylko jeden z dwóch w Polsce.

Marketing efektywnościowy, analityka w sklepie internetowym czy innowacje w e-commerce – to tylko niektóre z przedmiotów oferowanych w ramach nowo powstałych studiów. Zajęcia praktyczne odbywać się będą w siedzibie Ceneo.pl – jednego z największych serwisów e-commerce w Polsce. Na zakończenie studiów słuchacze będą mogli nieodpłatnie przystąpić do egzaminu „Profesjonalisty w eHandlu” (ehandel.edu.pl), a na najlepszych z nich czeka szansa na uzyskanie zatrudnienia w firmach partnerskich kierunku.

Według szacunków Boston Consulting Group w tym roku Polacy na zakupy internetowe wydadzą 31 mld zł. Konsumenci systematycznie zwiększają wydatki w tym segmencie.

Jestem przekonany, że już bardzo niedługo nie będzie przedsiębiorstw, które będą działać wyłącznie w sferze offline. Jeśli firma chce się rozwijać, zwiększać zyski, musi postawić na działalność w internecie. A to wymaga specjalistycznej wiedzy, umiejętności i doświadczeń. Można je zdobyć tylko ucząc się od praktyków. „Manager E-commerce” to zatem nie tylko innowacyjny, ale i przyszłościowy kierunek studiów – ocenia Grzegorz Wójcik, członek zarządu e-commerce Polska Izby Gospodarki Elektronicznej.

Słuchacze „Managera E-commerce” na WSH zdobędą specjalistyczną wiedzę połączoną z praktycznymi umiejętnościami z zakresu prowadzenia firmy w internecie ze szczególnym naciskiem na e-handel. Poznają trendy rynkowe, metody, narzędzia oraz technologie prezentowane przez partnerów programu „Profesjonalista w eHandlu”. Nauczą się, jak wykorzystać zachowania konsumentów do stworzenia strategii biznesu e-commerce i jak zarządzać lojalnością klienta, a także jak zbudować silną markę w internecie i zadbać o dobry wizerunek e-sklepu. Absolwenci będą wszechstronnie przygotowani do zarządzania sklepem internetowym oraz do podejmowania trafnych decyzji w zakresie wykorzystania outsourcingu.

– Zostaliśmy partnerem strategicznym nowego kierunku „Manager E- Commerce” w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu, bo od dłuższego czasu obserwujemy zarówno rosnące zainteresowanie tematem e-handlu wśród studentów, jak i duże zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów z obszaru e-commerce. Studia dadzą okazję zdobycia praktycznych umiejętności oraz sprawdzonej i aktualnej wiedzy o e-biznesie od naszych menadżerów – mówi Krzysztof Rynkiewicz, koordynator projektu po stronie Ceneo.pl.

Ideą nowego kierunku studiów podyplomowych jest wykorzystanie potencjału nowoczesnych technologii w biznesie. Został on stworzony z myślą o osobach, które chcą kierować działem sprzedaży internetowej w firmach produkcyjnych lub e-sklepach, bądź objąć funkcję specjalisty w obszarze handlu internetowego lub e-marketingu. Studia stanowią także idealne przygotowanie do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej w branży e-commerce.

 – Bardzo cieszymy się, że takie studia powstały właśnie u nas, ponieważ cenimy sobie współpracę z partnerami biznesowymi, zwłaszcza tak rozpoznawalnymi jak Ceneo.pl. Stawiamy na praktykę, więc zajęcia prowadzone przez profesjonalistów i praktyków reprezentujących renomowane firmy stanowią gwarancję sukcesu. Dzielenie się doświadczeniem zawodowym, analiza przypadków biznesowych, gotowe rozwiązania problemów strategicznych, umiejętności i kompetencje menedżerskie – to najcenniejsze wartości, które umożliwią naszym słuchaczom z powodzeniem prosperować na rynku pracy – mówi dr Aneta Szymańska Dyrektor Programu MBA i Studiów Podyplomowych WSH.

„Manager E-commerce” to pierwszy kierunek studiów ściśle powiązany z programem edukacyjnym „Profesjonalista w eHandlu” (ehandel.edu.pl), utworzony w wyniku współpracy Fundacji Polak 2.0 i 40 największych firm działających w obszarze handlu internetowego. Dla studentów przewidziana jest możliwość nieodpłatnego podejścia do egzaminu „Profesjonalisty w eHandlu”.

Dwusemestralne studia podyplomowe „Manager E-commerce” w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu wystartują w połowie listopada 2014 roku. Zajęcia obejmują 10 zjazdów i będą się odbywać w systemie weekendowym. Czesne wynosi 3900 zł.

KADRA WYKŁADOWCZA CENEO.PL

Marcin Łachajczyk – dyrektor zarządzający serwisu, z wieloletnim doświadczeniem w e-commerce i zarządzaniu. Przedmiot: Zarządzanie internetowym przedsiębiorstwem

Tomasz Berliński – ekspert SEM/SEO. W Ceneo.pl współtworzy oraz nadzoruje kampanie efektywnościowe, odpowiada również za szeroko rozumianą analitykę internetową i wykorzystanie narzędzi technicznych dla potrzeb biznesu. Przedmiot: Analityka w sklepie internetowym oraz Marketing efektywnościowy

Anna Biernacka – w Ceneo.pl zarządza Programem Partnerskim i odpowiada za współpracę z partnerami biznesowymi. Współpracuje z największymi serwisami internetowymi. Przedmiot: Marketing efektywnościowy

Joanna Heine – Kierownik Działu Rozwoju Produktów, ekspert w dziedzinach e-commerce i user experience. Posiada bogatą wiedzę z zakresu badania potrzeb użytkowników, projektowania interakcji oraz tworzenia serwisów e-commerce i aplikacji mobilnych. Przedmiot: Innowacje w e-commerce

Jarek Hendrykowski – Performance Marketing Manager, ekspert w dziedzinie marketingu w wyszukiwarkach. Nadzoruje działania pozyskania ruchu – SEM/SEO/afiliacja – dla porównywarek cen w Europie Środkowej w ramach całej grupy Naspers (właściciela Ceneo.pl). Przedmiot: Content marketing

Paweł Michalczyk – ekspert SEM/SEO, odpowiada za promowanie aplikacji mobilnych serwisu Ceneo.pl. Przedmiot: Instrumenty promocji w handlu elektronicznym

Adam Olszewski – w Ceneo.pl od ponad roku odpowiada za rozwój działań w obszarze SEO. Doświadczenie SEO i e-commerce budował dzięki współpracy z ponad 50 serwisami internetowymi. Przedmiot: Content marketing oraz Analityka w sklepie internetowym

Tagi: ,