22.03.2011

Wystartowała kampania virusowa Ceneo

Ruszyła kampania reklamowa największej polskiej porównywarki internetowej. To pierwsze działania marki zakrojone na tak szeroką skalę. Ich celem jest zwiększenie rozpoznawalności Ceneo. Za kreację i koordynację działań reklamowych odpowiada Agencja GONG.

Kampania ma umocnić Ceneo na pozycji lidera porównywarek e-commerce oraz wypromować portal, jako miejsce robienia zakupów internetowych. Punktem wyjścia kampanii jest ironiczne zestawienie zakupów on-line z zakupami w supermarkecie. Na potrzeby akcji wykreowane zostały postacie Łowców Promocji, którzy są głównymi bohaterami dwóch filmów wirusowych, stanowiących centralny element promocyjny kampanii.
W teledysku „Reprezentuję market (Diss na Ceneo)“ (http://www.youtube.com/watch?v=7oD_NB7f2Ac), będącym pastiszem hip-hopowej piosenki, łowcy wychwalają zalety tradycyjnych zakupów i gardzą „kilkaniem w sieci“. Już w pięć dni od umieszczenia piosenki na portalu You Tube, teledysk zanotował prawie 200 tysięcy odsłon i stał się najczęściej odtwarzanym utworem w kategorii Rozrywka. Pojawił się również na głównych stronach portali: wykop.pl, joemonster.pl i gazeta.pl.
Drugim filmem wspierającym kampanię jest fikcyjny dokument tzw. mockumentary, opowiadający o łowach w supermarkecie. Przewrotny i zabawny charakter komunikacji sprawia, że przedstawione zalety supermarketów – tłok, walka o promocję, wyścigi – stają się w rzeczywistości argumentem na rzecz zakupów w internecie.

Poza działaniami wirusowymi, postacie Łowców Promocji zostały również wykorzystane w kampanii display’owej, która ruszyła na największych portalach internetowych – Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl. Z myślą o użytkownikach Facebook’a przygotowano grę „Łowcy Promocji“, w której internauta startuje w sklepowym wyścigu po promocje oraz kreatywny konkurs z nagrodami. Na uczestników, którzy wymyślą najbardziej zabawne podpis pod zdjęcia i skutecznie zdemotywują do zakupów w supermarkecie, czekają konsole do gry i gadżety Łowców Promocji.