09.11.2016

Certyfikacja platform e-commerce – II edycja

Już po raz drugi serwis Ceneo.pl przyznał wybranym platformom e-commerce certyfikaty potwierdzające najwyższą jakość zastosowanych w nich rozwiązań informatycznych. Certyfikaty Ceneo.pl pomagają sklepom internetowym w wyborze oprogramowania, które skutecznie wspiera wzrost sprzedaży i efektywną współpracę z serwisem.

Wśród wielu aspektów, o które musi zadbać przedsiębiorca rozpoczynający działalność handlową w sieci, jednym z najważniejszych – obok kwestii logistyki, płatności czy kanałów sprzedaży, jest system informatyczny łączący „witrynę” sklepu widoczną dla klienta z całym biznesowym zapleczem gwarantującym szybką realizację spływających zamówień.

Tylko jedna szósta działających w Polsce e-sklepów decyduje się na implementacje własnego, szytego na miarę rozwiązania – przede wszystkim ze względu na jego koszt wdrożeniowy, jak i dalsze utrzymanie dedykowanej platformy. Zdecydowana większość – 90% – sklepów wybiera gotowe rozwiązania. Działające na polskim rynku sklepy mogą wybierać spośród ok. 40 gotowych platform.

W przeprowadzonym w październiku 2016 roku badaniu Ceneo.pl, ankietowane sklepy zostały poproszone o ocenę rozwiązań, z których korzystają, w skali od 0 do 5. Brak punktów oznaczał „Zdecydowanie odradzam”, zaś 5 – „W pełni polecam”. Zdecydowana większość sklepów (niemal 70%) jest zadowolona z wykorzystywanych rozwiązań – w tym jedna trzecia (31%) w pełni poleciłaby swojego dostawcę innym sklepom. Warto podkreślić, że rok temu najwyższą notę swoim dostawcom wystawiła tylko jedna piąta sklepów.

Na co stawiają sklepy wybierając swoich dostawców? Przede wszystkim na jak najszerszy zakres funkcjonalności (59%) oraz obsługę integracji z porównywarkami (52%). Ważne są także obsługa płatności elektronicznych (48%) i darmowe aktualizacje (38%). Wysokość stałych opłat zajmuje dopiero 5. miejsce – z wynikiem 25%. Pierwsze cztery kryteria są zbieżne z wynikami sondażu przeprowadzonego w ubiegłym roku.

Ogromny – bo niemal dwukrotny spadek – jest jednak widoczny w ocenie ważności kryterium cenowego – w 2015 roku wskazywało go aż 41% sklepów, w tym – już tylko 25%. Widać zatem wyraźnie że dla sklepów od ceny ważniejsza jest jakość i efektywność – bo te czynniki wymiernie wpływają na zadowolenie końcowych klientów. Działający na polskim rynku e-commerce przedsiębiorcy podchodzą do swoich biznesów w sposób profesjonalny, stawiając wobec dostawców wysokie wymagania. Nie szukają najtańszych rozwiązań. Są gotowi zapłacić więcej za gwarancję stabilności i niezawodności, które przełożą się na rozwój sklepu i dostęp do istotnych kanałów sprzedaży.

Warto podkreślić wysoką drugą pozycję kryterium związanego z integracją z porównywarkami. To ważne źródło zamówień, i sklepy dążą do pełnej automatyzacji procesu implementacji swoich ofert do serwisów takich jak Ceneo.pl.

W tym roku już po raz drugi przyznaliśmy certyfikaty Ceneo.pl wskazujące rozwiązania, które w pełni automatycznie i bez dodatkowych nakładów finansowych integrują się z naszymi funkcjonalnościami. 52% sklepów współpracujących z Ceneo.pl przyznało, że to kluczowa wartość platformy – podkreśla Magdalena Kulig odpowiedzialna w Ceneo.pl za współpracę z dostawcami platform e-commerce.

Certyfikat Ceneo.pl potwierdza, że posiadająca go platforma e-commerce posiada pełen zakres funkcjonalności i narzędzi wspierających integrację sklepu z serwisem. Świadczy o najwyższej jakości oprogramowania według warunków i standardów Ceneo.pl.

W stosunku do ubiegłorocznego procesu certyfikacji listę kryteriów rozszerzono o automatyczną integrację sklepowych ofert z usługą koszykową – Kup na Ceneo.pl.

W 2016 roku Certyfikat „Platforma e-commerce wg Ceneo.pl” otrzymują trzy rozwiązania (utrzymując status przyznany w ubiegłym roku):

aptus-certyfikat-wwwcomarch-certyfikat-wwwredcart-certyfikat-www

 

 

 

 

 

Certyfikaty są przyznawane na okres roku, obowiązują do końca 2017 roku.

Szczegółowe kryteria certyfikacji


Dane w materiale pochodzą z ankiet przeprowadzonych w listopadzie 2015r oraz październiku 2016r. wśród 3 tysięcy sklepów internetowych współpracujących z serwisem.

 

 

 

 

Tagi: ,