04.10.2012

Ceneo.pl zmienia szatę graficzną

Serwis Ceneo.pl, polski lider porównywarek cen, zmienia swoją szatę graficzną. Nowa odsłona serwisu ma na celu jego odświeżenie i pokazanie najnowszych funkcjonalności w bardziej przystępny dla użytkownika sposób.

Od początku istnienia serwisu, podstawowa funkcja, czyli porównywanie cen produktów dostępnych w sklepach internetowych, została wzbogacona między innymi o popularny system rekomendacji, wygodne listy zakupowe, a także statusy dostępności towarów. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu użytkowników urządzeń mobilnych, Ceneo.pl zadbało także o wdrożenie aplikacji na smartfony, w tym na popularne systemy Android, iOS czy Windows Mobile 7. We wrześniu tego roku wprowadzono pierwszą wśród porównywarek cen aplikację na iPady.
Z kolei pod koniec roku 2011 serwis udostępnił użytkownikom usługę „Kup na Ceneo”,  umożliwiającą dokonywanie zakupów bezpośrednio na Ceneo. Było to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku porównywarek cen. Od sierpnia tego roku poprzez Ceneo.pl można kupować produkty z prawie wszystkich kategorii, w tym tych najpopularniejszych, jak Sprzęt RTV i  AGD, Komputery czy Fotografia.

Nowe Ceneo.pl bardziej elastyczne

Z początkiem października tego roku Ceneo.pl prezentuje swoją nową odsłonę. Zmiana layoutu ma na celu uporządkowanie i pokazanie nowych funkcjonalności w jeszcze bardziej przystępny i przejrzysty sposób. Celem przedsięwzięcia jest także ułatwienie użytkownikom dokonywania zakupów, chociażby poprzez prezentowanie większych zdjęć produktów, bardziej widocznej czcionki czy dostosowanie serwisu do różnych rozdzielczości ekranów. Wszystko to przyczyni się do uproszczenia wyszukiwania, porównywania i kupowania produktów. Nową wersję Ceneo.pl zaprojektowano w taki sposób, aby wygląd serwisu samoistnie dopasowywał się do najbardziej popularnych rozdzielczości ekranów komputerów, na których będzie przeglądany. Tym samym Ceneo.pl uczyniło duży krok w stronę wykorzystania modnego dzisiaj responsive web design. Pomysłodawcy projektu mają nadzieję, że przełoży się to na lepszą czytelność prezentowanych na Ceneo.pl treści i wpłynie pozytywnie na doświadczenia zakupowe użytkowników. Równocześnie dążą do tego, aby strona internetowa serwisu ładowała się dużo szybciej. Znaczącą nowością jest możliwość założenia konta użytkownika na Ceneo.pl, jak i zalogowania się do niego poprzez konta na Allegro, Facebooku lub Google+. Oznaczać to będzie jeszcze łatwiejsze składanie zamówień oraz możliwość przeglądania historii swoich zamówień i sprawdzania statusów realizacji. W przyszłości planowane są kolejne funkcjonalności w oparciu o konta na Ceneo.pl.

Pozycja lidera w branży e-commerce w Polsce zobowiązuje. Ugruntowana pozycja na rynku nie oznacza bycia jedynie firmą godną zaufania, ale także taką, która ciągle rozwija się, inwestuje w nowoczesne rozwiązania i podnosi poprzeczkę. Dlatego też oddajemy w ręce naszych użytkowników nowe i lepsze Ceneo – mówi Joanna Bilińska, Dyrektor Sprzedaży, Marketingu i Wsparcia Biznesu Ceneo.pl. – Wraz z ze zmienionym wyglądem serwisu chcemy być bardziej dynamiczni, innowacyjni i jeszcze bardziej otwarci na nowe wyzwania. Wierzymy, że nadchodzące zmiany przyczynią się do jeszcze trwalszego ugruntowania naszej wiodącej pozycji w branży pod względem jakości oferowanych usług, realizacji potrzeb klientów oraz stosowania wysokich standardów współpracy z nimi. Mamy nadzieję, że wdrożone udogodnienia przyniosą użytkownikom jeszcze większą przyjemność korzystania z naszego serwisu – dodaje J. Bilińska.

 Mający ponad siedem lat serwis Ceneo.pl odwiedza miesięcznie ponad 4 mln unikalnych użytkowników, generując ponad 70 mln odsłon. Obecnie Ceneo ma w swojej ofercie ponad 14 mln ofert z niemalże 5 tys. sklepów internetowych. Od 2007 roku Ceneo funkcjonuje w ramach Grupy Allegro, uzupełniając ofertę największego w Polsce gracza branży e-commerce.

Tagi: , ,